الشيخ محمد علي الگرامي

319

استفتائات ( 1382 ش ) ( فارسى )

فاسد الاخلاق ممنوع شده است ، يقيناً به ضرر همه دانش‌آموزان و همهء جامعه مىباشد يك جوان فاسد ، ديگران را نيز بفساد مىكشاند ، نمىدانم كدام شخص و گروهى اين قانون را مطرح كردند و يقيناً عند اللَّه تبارك و تعالى مسئول هستند . احتمالًا براى لحاظ حقوق بشر به سبك غربى ! راستى مايهء تأسف است . 4 - در كلاسها همواره از تاريخ پيامبر و اهلبيت گفته شود و لازم نيست آنها را با امثال ماها مخلوط كنند و تاريخ علماو اهل‌بيت را يكسان در نظر جوانها و نوجوانان ترسيم كنند ، اين در هم‌آميزى ما را در نظرها خوب نمىكند بلكه آن بزرگان را پائين مىآورد . 5 - از مظلوميت دبيران در اين زمان بسيار رنج مىبرم ، حقوق كم و تحقير در برابر دانش‌آموزان و اوليائشان كه حتى حق هيچگونه تنبيه و توبيخ بچه‌ها را ندارند ، « اين ره به تركستان است » . پيش از انقلاب اينطور نبود ، به اميد اصلاح امور سؤال 308 : بسمه تعالى با عرض سلام خدمت حضرت . . . انشاء اللَّه در پناه خداوند متعال باشيد . لطفاً به سؤالات زير پاسخ بفرمائيد : 1 ) به نظر حضرتعالى در مورد عرفايى چون محى الدّين عربى ، با يزيد بسطامى ، حسين بن منصور حلاج و جلال الدّين محمّد بلخى مولوى چيست ؟ و آيا كتاب تذكرة الاولياء كتاب معتبرى است ؟ و قابل استفاده ؟ جواب : بسمه تعالى جهات مثبت و منفى دارند از جهت مثبت استفاده كنيد . حتى در كتب محيى الدين چيزهاى خلاف اهل‌بيت و شيعه زياد است .